یکی از نگرانیهای اکثر صاحبین کسب و کار ها این است که داشتن سایت خیلی پر هزینه و پر دردسر است
نکته جالب اینجاست که اگر کمی منافع داشتن سایت را برای کسب و کارشان در نظر می گرفتند و کمی مشاوره می گرفتند میدیدند که نه هزینه سایت در برابر منافع آن زیاد است و نه اینکه صرف نظر کردن از داشتن یک سایت در بازار پر رقابت کسب و کار ها برای ارائه خدمات و جذب مشتری کار درستی هست .
فکر کن یک سایت خوب را با امکاناتی مقبول بتوانی بین 3 تا 10 میلیون داشته باشی و مشتریان شما از سرتاسر جهان برای خریدمحصولات و یا کسب اطلاعات از محصولات و خدمات شما براحتی به سایت مراجعه کنند و هر آنچه لازم دارند را در سایت مشاهده کنند بدون اینکه نیاز باشد به محل کار شما بیایند . حقوق یک کارمند خوب و خوش زبان که بتواند محصولات شمارا به خوبی به مشتری معرفی و بفروشد و پول را به حساب شما واریز کند ثبت سفارش کند و..... حداقل ماهی ده ملیون هست که تازه باید پورسانتی از فروشش راهم به آن بدهی که بتواند مشتری را به داخل مغازه بکشاند . مشتری طرح و مدلهای دیگر طلب کند مجبوری کلی مدل به او نشان دهی و کلی ریخت و پاش کنی و اگر محصولاتت حجم بزرگ داشته باشند که بدتر . اما کافیست تا سایتی داشته باشی هزاران مدل از محصولاتت را میتوانی به مشتری نشان دهی بدون هیچ زحمتی و بدون اینکه هیچ کدام از پرسنلت در گیر باشند . به نظرت چقدر می ارزد .
فکر کن ده ملیون پرداخت کنی برای داشتن یک سایت . این ده ملیون یکبار پرداخت میشه اما اگه بخای جایی داشته باشی که تمام محصولاتت رو بتونی توش به مشتری نشون بدی چقد پول اجاره باید بدی ؟ چند تا نیرو باید بکار بگیری؟ آیا امکانش هست . مشتری که نهایت حوصلش بگیره نیم ساعت تو مغازه شما بمونه چند تا از کالا های شمارو درست میبینه؟ حالا فکر مکن هموم مشتری تو خونش نشسته باشه (در هرکجای جهان) تمام محصولاتت رو میبینه . سفارششم توی سایتت میده و همونجا هم خریدشو انجام میده . مثل تمام سایتهایی که شما ممکنه ازشون خرید کرده باشی.
نمونه بزرگش دیجی کالا .
حالا بازم میگی سایت خوب نیست؟
یا بهانه میکنی میگی اینستا داریم سایت بدردمون نمیخوره؟
اگه اینستا کارا مد بود بنظرت ملیونها کسب و کار و شرکت کوچیک و بزرگ در سراسر دنیا عقلشون کم بوده که دادن برای کسب و کارشون سایت طراحی کردن؟
اگر تا اینجا فکرت درگیر داشتن یک سایت نشده به نطرم این صفحه رو ببند و برو . چون هنوز شما ضرورتهای کسب و کارها رو در دنیای نوین درک نکردی و متاسفانه جزو همون آخرین نفرهایی هستی که وقتی به فکر داشتن امکاناتی برای رشد کارشون می افتن که دیگه دیر شده و به عبارتی جزو آخرین نفر ها هستن .